Doktrynalna infekcja

Łuk. 17:20-21  20. Zapytany zaś przez faryzeuszy, kiedy przyjdzie królestwo Boże, odpowiedział im: Królestwo Boże nie przyjdzie dostrzegalnie. 21. I nie powiedzą: Oto tu, albo: Oto tam jest. Królestwo Boże bowiem jest wewnątrz was.

Doktryna milenijna i jej różne formy zainfekowały niemal każdą formę religii pseudochrześcijańskiej, a także świat polityki, w szczególności w USA, dzięki czemu kwitnie syjonizm oddający chwałę i cześć genetycznym Żydom – wrogom Chrystusa poprzez uznanie za naród wybrany tych, którzy w Chrystusa nie wierzą. Premillenaryzm – to wiara, że ​​królestwo Boże obejmuje dosłowne tysiącletnie panowanie Chrystusa na ziemi. Po pierwszym powrocie Chrystusa nastąpi bunt i drugi, czy też może lepiej nazwać to powtórny powrót Chrystusa, tym razem na Sąd Ostateczny. Doktryna ta obejmuje dwie znaczące grupy:

1) Klasyczny lub historyczny premilenializm – naucza, że ​​istnieje obecna i przyszła tysiącletnia manifestacja królestwa Bożego. Zatem zgodnie z klasycznym premilenializmem Jezus jest królem teraz i będzie królem w tysiącleciu. Milenijne poglądy klasycznego lub historycznego premilenializmu nie są zazwyczaj tak radykalne lub niepokojące jak poglądy dyspensacjonalizmu.

2) Premilenializm dyspensacjonalistyczny – najbardziej bojowa, wściekła i dziwaczna forma herezji. W tym ujęciu królestwo nie istnieje teraz, kościół nie jest w przymierzu, a cała historia i religia są związane z narodem żydowskim i królestwem Dawida Starego Przymierza. Ta forma premillenaryzmu dzieli historię na siedem „dyspensacji” – każda trwająca tysiąc lat – przy czym ostatnią jest tysiącletnie panowanie Chrystusa na ziemi.

Otóż jest tylko jeden powrót Chrystusa, nie po to aby ustanowić czasowe, płynące dla Żydów mlekiem i miodem państwo z odbudowaną świątynią, gdzie sam Mesjasz jako Arcykapłan miałby podrzynać gardła zwierzętom znosząc przy tym pamiątkę Wieczerzy.

Oto dwa kolejne powody, dla których Chrystus nie będzie osobiście panował na Ziemi przez 1000 dosłownych lat i dla których premilenializm jest czystą herezją.


Pierwszy powód – Pięć czynników towarzyszących Jego Przyjściu.

Po pierwsze, ponieważ Pismo objawia, że ​​kiedy Chrystus osobiście przyjdzie z Nieba, są takie czynniki towarzyszące Jego Przyjściu, których nie można odnieść do żadnego innego czasu niż Jego ostatnie przyjście, aby sądzić świat.
.

Zebranie wszystkich aniołów i świętych

Kiedy powiedziano, że Chrystus przyjdzie z Nieba, Pismo mówi wam o tym czynniku towarzyszącym, że Święci przyjdą wraz z Nim,

Judy 1:14-15 14. O nich też prorokował Henoch, siódmy po Adamie, mówiąc: Oto idzie Pan z tysiącami swoich świętych; 15. Aby dokonać sądu nad wszystkimi i ukarać wszystkich bezbożników spośród nich za wszystkie ich bezbożne czyny, których się bezbożnie dopuścili, i za wszystkie ostre słowa, które wypowiadali przeciwko niemu bezbożni grzesznicy.

Tak więc kiedy Chrystus przyjdzie z Nieba, musi przyjść ze swoimi Świętymi. Musi też przyjść ze swoimi aniołami.

2 Tes. 1:7-8 7. A wam, uciśnionym, dać odpoczynek wraz z nami, gdy z nieba objawi się Pan Jezus z aniołami swojej mocy; 8. W ogniu płomienistym wywierając zemstę na tych, którzy Boga nie znają i nie są posłuszni ewangelii naszego Pana Jezusa Chrystusa.

Połączcie te dwa Pisma, Chrystus musi przyjść ze wszystkimi swoimi Świętymi i wszystkimi swoimi aniołami. Ale heretycy, którzy wyobrażają sobie przyjście Chrystusa na tysiąc lat, nie mogą udowodnić, że Chrystus przyjdzie ze wszystkimi swoimi Świętymi i Aniołami, ponieważ w rzekomym milenium niektórzy święci dopiero się urodzą.
.


Powszechny sąd

Powiedziano, że gdy Chrystus przyjdzie z Nieba, wszyscy dobrzy i źli zostaną zebrani razem, a wszyscy zostaną osądzeni przez Jezusa Chrystusa; to wydarzenie nie może dotyczyć osobistego, rzekomego tysiącletniego panowania Chrystusa na Ziemi

2 Tes. 2:1 Prosimy was, bracia, przez wzgląd na przyjście naszego Pana Jezusa Chrystusa i nasze zgromadzenie się przy nim;

Tak więc przyjście naszego Pana i nasze zgromadzenie się, aby być osądzonym przez Chrystusa, są ze sobą powiązane, ponieważ gdy nastąpi przyjście Pana, wtedy będzie nasz czas zgromadzenia,

Mat. 25:31-32 31. Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swojej chwale i wszyscy święci aniołowie z nim, wtedy zasiądzie na tronie swojej chwały. 32. I będą zgromadzone przed nim wszystkie narody, a on odłączy jedne od drugich, jak pasterz odłącza owce od kozłów.

I dodatkowo

2 Tym. 4:1. Zaklinam cię zatem przed Bogiem i Panem Jezusem Chrystusem, który będzie sądził żywych i umarłych w swoim przyjściu i swoim Królestwie.

Pismo mówi ci, że kiedy Chrystus pojawi się, aby sądzić świat, jego przyjściu będzie towarzyszyć zebranie wszystkich razem, aby osądzić zarówno dobrych, jak i złych. Ci, którzy twierdzą, że Chrystus przyjdzie, aby panować tysiąc lat na Ziemi, nie mogą udowodnić, że wtedy wszyscy zostaną zebrani razem, argumentują raczej za męczennikami i nikim innym. Dlatego nie można tego odnieść do rzekomego przyjścia Chrystusa aby panował tysiąc lat.
.


Koniec świata

Kiedy Chrystus przyjdzie , wtedy nastąpi koniec świata, świat osiągnie swój kres

1 Kor. 15:24 A potem będzie koniec, gdy przekaże królestwo Bogu i Ojcu, gdy zniszczy wszelką zwierzchność oraz wszelką władzę i moc.

Kiedy przyjdzie Chrystus, wtedy nastąpi koniec. Ale heretycy trzymający się osobistego panowania Chrystusa w rzekomym tysiącletnim, fizycznym królestwie na tej ziemi, uważają, że koniec świata nie nastąpi wcześniej niż tysiąc lat później, ponieważ Chrystus musi panować tysiąc rzeczywistych lat.
.


Powszechne zmartwychwstanie

Zmartwychwstanie sprawiedliwych i niesprawiedliwych współtowarzyszy przyjściu Chrystusa,

1 Kor. 15:22-23 22. Jak bowiem w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy zostaną ożywieni. 23. Ale każdy w swojej kolejności, Chrystus jako pierwszy plon, potem ci, którzy należą do Chrystusa, w czasie jego przyjścia.

Tak więc w czasie przyjścia Chrystusa ma nastąpić ogólne zmartwychwstanie wszystkich sprawiedliwych i niesprawiedliwych.
.


Ostateczne zbawienie

Ma nastąpić ostateczne zbawienie wszystkich wybranych, czyli piąty współtowarzyszy przyjścia Chrystusa,

Hebr. 9:28 Tak też Chrystus raz ofiarowany na zgładzenie grzechów wielu, drugi raz ukaże się bez grzechu tym, którzy go oczekują dla zbawienia.

Nie można tego odnieść do osobistego przyjścia Chrystusa na ziemię, aby panować tysiąc lat, ponieważ nie przychodzi wtedy, aby zbawić ostatecznie wszystkich Wybranych.

To jest pierwszy powód, dla którego Chrystus nie może przyjść, aby panować na ziemi przez tysiąc lat, ponieważ gdy Pismo Święte mówi o przyjściu Chrystusa z nieba, dodaje do tego pięć towarzyszących temu elementów, które nie odnoszą się do żadnego przyjścia Chrystusa na ziemię, ale do przyjścia, aby sądzić świat.
.


Drugi powód – byłoby gorzej dla Chrystusa i dla nas.

Drugim powodem jest to, że Chrystus nie może przyjść, aby panować na ziemi przed Sądem Ostatecznym, ponieważ gdyby tak było, byłoby to ze szkodą dla Chrystusa i byłoby to ze szkodą dla nas.

Chrystus opuszczający Niebo i przychodzący na Ziemię, to Chrystus opuszczający Świętych i Aniołów i Niebo, aby żyć na Ziemi pośród złych i dobrych, ponieważ dyspensacjonaliści sami przyznają, że wtedy na Ziemi będą żyć źli ludzie.

Podczas tysiącletniego królestwa święci w ziemskich, naturalnych ciałach będą cieszyć się długim życiem i będą mieli dzieci. Pod koniec tysiąca lat świat będzie w pełni zaludniony, a jest wielu — „liczebnie jak piasek na brzegu morza” — którzy zbuntują się przeciwko Panu [1]

Powołują się przy tym na błędną interpretację tekstu Objawienia

Obj. 20:7-8 7. A gdy się skończy tysiąc[rzekomo dosłownych] lat, szatan zostanie wypuszczony ze swego więzienia. 8. I wyjdzie, aby zwieść narody z czterech krańców ziemi, Goga i Magoga, by zgromadzić je do bitwy. A ich liczba jest jak piasek morski.

Podają nawet rzekomy powód odrzucenia Chrystusa przez większość mieszkańców królestwa milenijnego

“I widzicie to w wersetach 7 i 8. Szatan zostaje uwolniony ze swego więzienia, aby wyjść, aby oszukać narody i zgromadzić je na wojnę, a liczba ich jest jak piasek na brzegu morza. Czy to nie jest niesamowite? Nie aż tak niesamowite. Oni nie odrzucili – nie przyjęli Chrystusa, kiedy był tutaj po raz pierwszy, chociaż chodził i rozmawiał z nimi. I będą tacy, którzy nie przyjmą Go wtedy.” [2]

Poza tym wyobrażają sobie ziemskie rozkosze, że owoc winnicy będzie marniał, tak jak teraz, ale umniejszyliby chwałę Chrystusa, ponieważ zasiada on dziś po prawicy Ojca

Marka 16:19 A gdy Pan przestał do nich mówić, został wzięty do nieba i zasiadł po prawicy Boga.

Pponownie, ponieważ wyobrażanie sobie tego, że Chrystus musi przyjść, aby panować na Ziemi, byłoby wielką stratą dla wszystkich wybranych, ponieważ mamy korzyść z wiecznego wstawiennictwa Chrystusa; a gdyby Chrystus był na Ziemi, utracilibyśmy tę korzyść, Chrystus przestałby się wstawiać za swoimi świętymi:

Hebr. 8:4 Gdyby zaś był na ziemi, nie byłby kapłanem, gdyż są tu inni kapłani, którzy ofiarują dary zgodnie z prawem.

Tak więc, gdyby był na Ziemi, utracilibyśmy korzyść z Jego Kapłaństwa. Datego byłoby dla nas wielkim błędem, gdybyśmy mieli Chrystusa tutaj na Ziemi, ponieważ korzyść z Jego Urzędu Kapłańskiego nie byłaby dla nas tak dostępna, jak jest w Niebie.

Tak więc opierając się o Pismo podaliśmy wam powody, dla których Chrystus nie może przyjść przed swoim ostatnim przyjściem. Królestwo Chrystusa jest duchowe, niewidzialne i jest wewnątrz każdego odrodzonego członka Kościoła.

Na podstawie, źródło

Przypisy

[1] Got Questions, Millenial Kingdom źródło
[2] John MacArthur, The Coming Earthly Kingdom of the Lord Jesus Christ, Part 2 źródło


Zobacz w temacie