Milenijna, nowa baśń

2 Tym. 4:4 I odwrócą uszy od prawdy, a zwrócą się ku baśniom.

O tym, że teologia milenijna jest baśnią, absurdem i komedią dowodzi doskonały tekst obalający tę herezję autorstwa purytanina, Christophera Love. Autor, niczym sprzedawca cudownych eliksirów, “zachwala” walory tysiącletniego królestwa rubasznymi słowy:

“Zwróćcie uwagę na śmiałe i pełne przygód domysły na temat sposobu przyjścia Chrystusa, aby sądzić świat przez próżne i cielesne zepsucie doczesnego Królestwa Chrystusa.” 

I rzeczywiście, biorąc pod uwagę ułomność rzekomego tysiącletniego królestwa nie sposób powstrzymać się od śmiechu.

  • grzech nie zostaje w nim pokonany
    .
  • nie wszyscy zostają wskrzeszeni
    .
  • wrogowie wciąż spiskują przeciw Chrystusowi
    .
  • wszyscy prorocy milczą o tym dziwacznym królestwie
    .
  • Chrystus powraca powtórnie dwa razy
    .
  • a samo królestwo nie zostaje przekazane Ojcu.

Aczkolwiek, pomimo swego teologicznego komizmu, sprawa jest poważna. Herezja jest w rzeczywistości wyrafinowanym narzędziem zawładnięcia umysłami “chrześcijan” przez syjonistów. Poniżej cztery fragmenty Pisma obalające powszechną obecnie, pełną absurdów wiarę neo-ewangelików i pseudo-kalwinistów, którzy odwrócili uszy od prawdy i zwrócili się ku baśniom.


Odnowienie wszystkich rzeczy

Dzieje 3:21 Którego niebo musi przyjąć aż do czasu odnowienia wszystkich rzeczy, jak Bóg od wieków przepowiadał przez usta wszystkich swoich świętych proroków.

Tutaj Apostoł mówi wam bezpośrednio, że Niebo musi przyjąć i strzec Jezusa Chrystusa. Na jak długo? aż do odnowienia wszystkiego.

Milenialiści utrzymują, że restytucja wszystkiego może nastąpić w czasie osobistego panowania Chrystusa. Ale pokażę wam, że to przywrócenie wszystkiego nie może nastąpić przed sądem świata przez Chrystusa.

Po pierwsze, nie może być całkowitego zniesienia grzechu na świecie, ponieważ pod koniec rzekomego tysiąca lat będzie wielu niegodziwych ludzi. W ciągu tysiąca lat wszystko nie będzie mogło zostać przywrócone, gdyż grzech rzuca stworzenie pod przekleństwo.

Po drugie Jest oczywiste, że sąd nad światem nie może nastąpić aż do ostatniego przyjścia Chrystusa, ponieważ inne Pisma mówią, że czas restytucji nie może nastąpić, dopóki nasze ciała nie zostaną wzbudzone z martwych,

Rzym. 8.:23  A nie tylko ono, ale i my, którzy mamy pierwsze plony Ducha, i my sami w sobie wzdychamy, oczekując usynowienia, odkupienia naszego ciała.

Oznacza to, że stworzenia jakby jęczą, będąc używanymi przez człowieka jako narzędzie hańby Bożej, tak że dopóki ciała wszystkich wybranych nie zostaną odkupione i uwielbione, aż do tego czasu stworzenie będzie leżało pod przekleństwem z powodu grzechów człowieka i nadużywania przez ludzi.

Po trzecie oni sami, którzy proszą o osobiste panowanie Chrystusa przez tysiąc lat na ziemi, chociaż uważają, że w tym czasie męczennicy zostaną wskrzeszeni; nie uważają jednak, że w tym czasie wszyscy wybrani zostaną wskrzeszeni, dlatego Apostoł wyraźnie mówi, że Niebiosa muszą strzec osoby Chrystusa aż do odnowienia wszystkiego, a ciała wybranych zostaną wzbudzone z martwych.

Ponownie, z kontekstu Dziejów Apostolskich 3 jasno wynika, że restytucja wszystkich rzeczy nie może mieć miejsca kiedy indziej niż w czasie przyjścia Chrystusa na sąd.

Po pierwsze, ponieważ jest powiedziane, że czas, o którym tu mowa, to czas, w którym Żydzi mieli zostać ochłodzeni przez obecności Pana:

Dzieje 3:19-21
.
19. Dlatego upamiętajcie się i nawróćcie się, aby wasze grzechy były zgładzone, gdy nadejdą od obecności Pana czasy ochłody;

20. I pośle tego, który był wam głoszony, Jezusa Chrystusa;

21. Którego niebo musi przyjąć aż do czasu odnowienia wszystkich rzeczy, jak Bóg od wieków przepowiadał przez usta wszystkich swoich świętych proroków.

Po drugie, był to czas, kiedy Bóg uroczyście ogłosił przebaczenie grzechów wszystkim wybranym. Dlatego upamiętajcie się i nawróćcie się, aby wasze grzechy były zgładzone,

Po trzecie, powiedziane jest, o czym świadczą wszyscy prorocy, że ci, którzy rzeczywiście błagają o osobiste panowanie Chrystusa przez tysiąc lat na Ziemi, nie mogą powiedzieć, że wszyscy prorocy to mówili; “jak Bóg od wieków przepowiadał przez usta wszystkich swoich świętych proroków.

Albowiem Mojżesz, Daniel i inni, ba, żaden z proroków nie mówi o tysiącletnim panowaniu Chrystusa na ziemi, dlatego nie może to mieć odniesienia do tysiącletniego panowania Chrystusa na ziemi.
.


Wszyscy wrogowie pod stopami

Psalm 110:1 Powiedział PAN do mego Pana: Usiądź po mojej prawicy, aż położę twoich wrogów jako podnóżek pod twoje stopy.

Pismo tutaj wam mówi, że Jezus Chrystus, który wstąpił do nieba i siedzi tam po prawicy Boga, będzie tak siedział, aż wszystkich swoich wrogów postawi podnóżkiem swoich stóp. To, że Apostołowie mówią wam, że wszyscy wrogowie Chrystusa mają stać się podnóżkiem jego stóp, nie może nastąpić aż do przyjścia Chrystusa po raz ostatni, zwróćcie uwagę na to, że w Piśmie Świętym Apostoł mówi wam bezpośrednio:

1 Kor. 15:23-26
.
23. Ale każdy w swojej kolejności, Chrystus jako pierwszy plon, potem ci, którzy należą do Chrystusa, w czasie jego przyjścia.

24. A potem będzie koniec, gdy przekaże królestwo Bogu i Ojcu, gdy zniszczy wszelką zwierzchność oraz wszelką władzę i moc.

25. Bo on musi królować, aż położy wszystkich wrogów pod swoje stopy.

26. A ostatni wróg, który zostanie zniszczony, to śmierć.

Oto przyjście Chrystusa, które odnosi się do wszystkich sprawiedliwych i niesprawiedliwych.

Zauważcie teraz, że Chrystus musi królować w niebie, aż wszyscy wrogowie znajdą się pod jego stopami. Teraz przez te rzekome tysiąc lat wszyscy wrogowie nie są pod jego stopami.

Dlaczego? Ponieważ wtedy ciągle będzie istniała śmierć, śmierć nie będzie wtedy zniszczona, gdy nadejdzie koniec, będzie musiał oddać swoje królestwo swemu Ojcu.

Cóż jest jaśniejszego od tego, że Niebiosa muszą strzec Chrystusa, aż wszystko zostanie przywrócone? i nie może to nastąpić aż do Dnia Sądu. Powtórzę raz jeszcze: Chrystus musi królować tak długo, aż do skończenia świata.
.


Trzy rezultaty przyjścia

1 Kor. 15:23-24 23. Ale każdy w swojej kolejności, Chrystus jako pierwszy plon, potem ci, którzy należą do Chrystusa, w czasie jego przyjścia. 24. A potem będzie koniec, gdy przekaże królestwo Bogu i Ojcu, gdy zniszczy wszelką zwierzchność oraz wszelką władzę i moc.

Tutaj Pismo mówi wam, że kiedy Chrystus zejdzie z nieba, po przyjściu Chrystusa, muszą zostać spełnione trzy rzeczy.

Po pierwsze, każdy człowiek musi powstać, (werset 23). Nie może to nastąpić w ciągu tysiąca lat, ponieważ milenialiści sami uważają, że nastąpi tylko zmartwychwstanie męczenników, a tutaj Pismo mówi, że każdy człowiek zmartwychwstanie, co nie może nastąpić aż do dnia sądu.

Po drugie, kiedy przyjdzie Chrystus, nadejdzie koniec; Apostoł opowiada nam o swoim przyjściu i końcu świata; pamiętajcie, że przyjście Chrystusa i koniec świata nastąpią razem.

Po trzecie, oddaje swoje królestwo swemu Ojcu, podczas gdy gdyby Chrystus miał tu królować przez tysiąc lat, nie można by powiedzieć, że jest to oddanie królestwa, ale objęcie królestwa w posiadanie, które powinien w całości oddać Bogu Ojcu.

Skoro Pismo Święte jest tak wyraźne, to cud, że ludzie mogą mieć tak fantastyczne myśli, że Chrystus musi przyjść jako ziemski monarcha, aby panować tutaj przez tysiąc lat.
.


Dwa, a nie trzy przyjścia Chrystusa

Hebr. 9:27-28 27. A jak jest postanowione ludziom raz umrzeć, a potem sąd; 28. Tak też Chrystus raz ofiarowany na zgładzenie grzechów wielu, drugi raz ukaże się bez grzechu tym, którzy go oczekują dla zbawienia.

Na podstawie tego Pisma będę argumentował przeciwko przyjściu Chrystusa i panowaniu na ziemi przez tysiąc lat.

Po pierwsze, w Piśmie Świętym wyraźnie jest mowa o przyjściu Chrystusa, co odnosi się do dnia sądu. Drugie przyjście Chrystusa odnosi się do dnia sądu. A jeśli Pismo mówi, że drugie przyjście jest jego przyjściem na sąd to Chrystus nie może przyjść wcześniej, aby królować na ziemi, bo jeśli miałby przyjść, aby królować na ziemi, wówczas Apostoł musiałby nazwać to Jego trzecim przyjściem.

Było tylko jedno przyjście, które było z nieba do łona Dziewicy, i nie ma po nim innego przyjścia, jak tylko drugie przyjście, to jest na sąd.

Po drugie, mówi się, że Chrystus przyjdzie po raz drugi dla naszego zbawienia, nie można tego powiedzieć o naszym zbawieniu, gdyby Jego przyjście miało panować na ziemi przez tysiąc lat, co byłoby jedynie dobrem doczesnym; lecz przyjście Chrystusa musi odnosić się do ostatniego i wielkiego przyjścia, podczas którego świat zostanie osądzony, a dusze wybranych zostaną zbawione.

Na podstawie, źródło


Zobacz w temacie

Print Friendly, PDF & Email