Spis treści
Boży lud wierzy w Jezusa Chrystusa
Mat. 21:42-43
42. Powiedział im Jezus: Czy nigdy nie czytaliście w Pismach: Kamień, który odrzucili budujący, stał się kamieniem węgielnym; Pan to sprawił i jest to cudowne w naszych oczach?
43. Dlatego mówię wam: Królestwo Boże zostanie wam zabrane, a dane narodowi, który wyda jego owoce.
Żydzi nie są narodem wybranym. Ponieważ Żydzi odrzucili swojego Boga, który przyszedł do nich jako Mesjasz, Jezus Chrystus, Bóg odrzucił naród Izrael. Kościół, kiedyś składający się głównie z genetycznych potomków Abrahama, Żydów, oraz w pewnej mierze z konwertytów na judaizm teraz jest Kościołem powszechnym, katolickim. Kościół przestał być domeną jednego narodu, żydowskiego narodu. Teraz Kościół jest wielonarodowy. Dawniej Bóg pozwalał żyć narodom zgodnie ze swoimi pogańskimi religiami, teraz jednak nakazuje wszędzie wszystkim ludziom upamiętanie (Dzieje 17:30)
Genetyczni Żydzi nie są narodem wybranym, lecz narodem przeklętym przez Boga, ponieważ sami na siebie ściągnęli przekleństwo: A cały lud odpowiedział: Krew jego na nas i na nasze dzieci. (Mat. 27:25). Żydzi zostali na lodzie, bez prawdziwej religii, bez spodziewanego politycznego mesjasza, bez Boga czego byli świadomi: Czy nie zakazaliśmy wam surowo, żebyście w tym imieniu nie nauczali? A oto napełniliście Jerozolimę waszą nauką i chcecie na nas ściągnąć krew tego człowieka. (Dzieje 5:28). Stali się wrogami Boga i Ewangelii, wrogami chrześcijan: tak więc co do Ewangelii są nieprzyjaciółmi ze względu na was, (Rzym. 11:28a).
Jednak ze względu na Boże dzieło zbawiania w pokoleniach (1 Mojż. 17:7; Dzieje 2:39; Gal. 3:16), wśród genetycznych Żydów ciągle znajdują się dzieci obietnicy danej ojcom: lecz co do wybrania są [to] umiłowani [Żydzi] ze względu na ojców (Rzym. 11:29b). To wszyscy wybrani do zbawienia w Chrystusie Żydzi, od początku świata (Efez. 1:4)
Aczkolwiek zdecydowanej większości Żydów, tych których przeznaczył na zatracenie, tych którzy odrzucają kamień węgielny, Chrystusa, tych Żydów Bóg nienawidzi wieczną nienawiścią. Tych wszystkich złych Żydów Bóg obiecał że srogo wytraci, a winnicę wydzierżawi innym rolnikom, którzy będą mu oddawać plony we właściwym czasie. (Mat. 21:41). Żydzi zatem są narodem pozbawionym Bożego błogosławieństwa, ponieważ nie tylko odrzucili Chrystusa ale i od samego początku niszczyli chrześcijaństwo.
Na przykład “Błogosławieństwo” Brikat HaMinim zostało ustanowione przez Radę Yavneh w krótkim czasie po zburzeniu Świątyni Jerozolimskiej, co miało miejsce w 70 roku. Modlitwa ta była odpowiedzią na powstałe niedawno chrześcijaństwo. Było używane przez rabinów w “szlachetnym” celu wykorzenienia chrześcijaństwa z ziemi Izraelskiej. Był to test: Żyd chrześcijanin mógł swobodnie recytować pozostałe 18 błogosławieństw Amidah, lecz jeśli był prawdziwie wierzący, nie mógł wyrecytować dwunastej modlitwy przeklinającej naśladowców Chrystusa. Osoby nierecytujące Birkat HaMinim oskarżano o herezję i poddawano procedurze cherem (ekskomunikacji).
“Niech nie będzie nadziei i niech szybko arogancko zakorzenieni w naszych czasach chrześcijanie i heretycy giną, w jednej chwili, i niech będą wymazani z księgi życia, niech ze sprawiedliwymi nie będą spisani, Błogosławiony jesteś, Panie, któryś upokorzył pysznych.” – źródło
Ponieważ chrześcijaństwo i judaizm są sobie wrogie i nie mają ze sobą nic wspólnego (nie ten sam Bóg, inna Ewangelia, inne Prawo) Żydzi musieli znaleźć sposób na wykorzystanie chrześcijan w celu zapewnienia sobie politycznej supremacji na bliskim wschodzie, w celu ustanowienia swojego królestwa, raju na ziemi, bez Bożej pomocy, za to przy użyciu gojów. I tu na pomoc Żydowskiej sprawie politycznego podboju przyszła teologia: dyspensacjonalizm. Tak ruch syjonistyczny zyskał najpotężniejszych sojuszników – fanatycznie oddanych żydowskim mrzonkom, oszukanych “chrześcijan” a może raczej dyspensacjonalistów z USA i Europy, bezkrytycznie wspierających ten naród, niezależnie od jego zbrodni.
To przez nich ludzie na Bliskim Wschodzie byli najbardziej dotknięci ekspansją Izraela, który został umocniony niezłomnym sojuszem chrześcijańskich syjonistów, przekonanych, że słowa Cyrusa Scofielda są wolą Boga Jahwe. Nie najmniejszymi ofiarami “biblii” Scofielda jest 5 milionów palestyńskich uchodźców, których prawu do powrotu stanowczo sprzeciwiają się syjonistyczni chrześcijanie w Ameryce. Dzięki indoktrynacji przez nieświętą księgę, Biblię Scofielda, wierzą oni, że Palestyna nie należy do Palestyńczyków – a przecież wielu z nich to współwyznawcy chrześcijańscy. Palestyna należy wyłącznie do „wybranego narodu Bożego” – genetycznych Żydów.
Neo-ewangelikalizm dyspensacjonalistyczny
Marek 8:15 Wtedy przykazał im: Uważajcie i strzeżcie się zakwasu faryzeuszy i zakwasu Heroda.
Francuski autor, Alexis de Tocqueville, napisał „Demokrację w Ameryce”, kiedy podróżował po Stanach Zjednoczonych w pierwszej tercji XIX wieku. W dźwięcznych tonach chwalił niezłomną siłę i ducha Ameryki. Przypisywał jej wielkość poczuciu moralności obywateli… Zwłaszcza przy obfitej frekwencji w kościołach, którą zaobserwował w Ameryce. De Tocqueville pisał po francusku i przypisuje mu się ten znany cytat:
Ameryka jest wielka, bo jest dobra, a jeśli Ameryka kiedykolwiek zaprzestanie być dobra, zaprzestanie być wielka.
Do tego czasu wielka etyka pracy purytanów rzeczywiście uczyniła Amerykę wielką. Doktryny Kalwina i Lutra, które kształtowały i tworzyły doktryny pielgrzymów i purytanów, oraz ci mężczyźni, którzy przybyli tu w ramach przymierza, zbudowali wielką ziemię, którą nazwali Królestwem. Ale to „Królestwo” zaczęło teraz blaknąć. Zaczęło być zastępowane przez „nową ewangelię”, która nie była nauczana przez Mesjasza, a życie polityczne i społeczne zaczęło się zmieniać wraz z nią.
De Tocqueville mógł zobaczyć potęgę Ameryki, ale nie mógł wiedzieć w 1830 roku, że wkrótce zostanie zaatakowana, a celem tego ataku będą jej kościoły i samo poczucie moralności, które wychwalał.
Najpierw wybuchła Wojna Secesyjna, która naznaczyła ten silny, młody, prężny naród bliznami. Gorszy atak na Amerykę miał rozpocząć się u progu XX wieku. To był początek ataku na amerykańskie chrześcijaństwo, który trwa nieustannie do dziś, skierowany przeciwko tradycyjnym, podążającym za Mesjaszem kościołom. Ten atak, który autor Gordon Ginn nazwał „Ostateczną Apostazją” [1], rozpoczął się od małego, bardzo bogatego i zdeterminowanego europejskiego ruchu politycznego. Miał on marzenie, a amerykańskie kościoły stanęły mu na drodze.
Polityczne i społeczne życie Ameryki, czy nam się to podoba czy nie, opiera się na ogólnej teologii, a więc na moralnych podstawach jej ludzi. Kiedy teologia zniknie, wkrótce po niej pojawi się polityka. W okresie od około 1800 do 1850 roku pojawił się ruch zwany „Era Rozumu”. Złapał w swoją sieć wielu inteligentnych ludzi, w tym Thomasa Paine’a. Ruch ten zawierał wiele tych samych idei, co dzisiejszy ruch New Age.
Według tego ruchu umysł jest wszystkim. Absoluty Biblii uważane są za nieaktualne w tej nowoczesnej epoce. W tym czasie tacy ludzie jak Thomas Paine, Ralph Waldo Emerson i Henry David Thoreau porzucili ideały chrześcijańskie na rzecz tej intelektualnie stymulującej filozofii, którą można sprowadzić do frazy „Ojcostwo Boga i Braterstwo ludzi”. Musisz wywnioskować z Pisma Świętego, czy Bóg Jahwe jest Ojcem wszystkich i wszyscy ludzie są braćmi, czy Bóg Jahwe jest Ojcem pewnego ludu, a innych nie.
Na całej ziemi zakładały się loże braterskie i różnego rodzaju zakony, które stały się religią ludu. W to środowisko wkroczył Ezawowy-Edomicki-Chazarski Karol Marks i ewolucjonista Charles Darwin, wprowadzając swoje antybiblijne idee do głównego nurtu amerykańskiego. Wszystkie te idee były początkowo ideami politycznymi i filozoficznymi, które, kiedy były promowane za pomocą publikowanych materiałów tamtych czasów, stały się wystarczająco wypromowane i zaakceptowane przez normalnych ludzi tamtych czasów, by zmienić teologię naszego narodu.
Ojcostwo Boga Jahwe i braterstwo ludzi to socjalistyczna intryga, która wyszła z Rewolucji Francuskiej.
Była to teologia myśli, mająca na celu zmienienie naszej chrześcijańskiej populacji, zanim mogła zostać wprowadzona większa intryga światowego socjalizmu. Ażeby obalić słowa Mesjasza dotyczące Ezawa-Edoma, że są oni dziećmi diabła, ta teologia musiała zostać zmieniona tak, aby Bóg Jahwe był Ojcem wszystkich ludzi i wszystkich narodów, a szatan nie był ojcem żadnego z nich.
Jan 8:44 Wy jesteście z waszego ojca – diabła i chcecie spełniać pożądliwości waszego ojca. On był mordercą od początku i nie został w prawdzie, bo nie ma w nim prawdy. Gdy mówi kłamstwo, mówi od siebie, bo jest kłamcą i ojcem kłamstwa.
Widzicie, jak to wszystko działa? Drugą częścią tej teologii jest idea, że wszyscy ludzie są braćmi, co ma na celu obalenie nauki i prawdy Pisma Świętego, że wszyscy ludzie nie są braćmi, a Bóg Jahwe ma wybrany lud, ponad wszystkimi ludźmi na ziemi. To Kościół.
1 Piotra 2:9 Lecz wy jesteście rodem wybranym, królewskim kapłaństwem, narodem świętym, ludem nabytym, abyście rozgłaszali cnoty tego, który was powołał z ciemności do swej cudownej światłości;
Tę dychotomię musisz uporządkować w swoim umyśle i wybrać Słowo pochodzące od Jahwe lub człowieka.
Jeśli się nad tym zastanowisz, koncepcja Ojcostwa Boga Jahwe i braterstwa ludzi jest centralnym motywem socjalizmu i komunizmu. Chrześcijaństwo, jeśli je rozważymy poza funkcją kościelną, jest teologią myślową rządu, handlu i ekonomii. Owocem tego jest naród wolności i indywidualnej odpowiedzialności.
Światowy Ruch Syjonistyczny, jak sami nazywali się jego żydowscy założyciele, miał plany zdobycia ojczyzny dla wszystkich Żydów na świecie [2] ,chociaż większość z nich nie była bezdomna, a wielu nie chciało innego domu. Żadna ziemia nie wystarczyła, światowi syjoniści chcieli określonej nieruchomości, którą amerykańscy chrześcijanie nazywali „Ziemią Świętą”. Ale jeśli ci syjoniści czytali „Demokrację w Ameryce” lub jakikolwiek z dzienników jakiegokolwiek kościoła w Ameryce, co niewątpliwie robili, nie mogli nie wiedzieć, że Jerozolima nie była dla nich. Jako samozwańczy Żydzi byli, zgodnie z Nowym Testamentem, prześladowcami Mesjasza i większości jego wczesnych wyznawców, a także inżynierami jego ukrzyżowania. Tradycyjne kościoły amerykańskie w XIX wieku nie pozwoliłyby na żydowską okupację ojczyzny Mesjasza.
Liderzy Światowych Syjonistów rozpoczęli program zmiany Ameryki i jej orientacji religijnej.
- Jednym z narzędzi użytych do osiągnięcia tego celu był mało znany i dający sobą kierować weteran wojny domowej o nazwisku Cyrus I. Schofield.
.
- O wiele większy zestaw narzędzi stanowił Żyd o nazwisku Samuel Untermeyer
.
- Oraz szanowany na całym świecie europejski wydawca książek – Oxford University Press.
.
Rola Samuela Untermeyera
Kol. 2:8 Uważajcie, żeby was ktoś nie obrócił na własną korzyść przez filozofię i próżne oszustwo, oparte na ludzkiej tradycji, na żywiołach świata, a nie na Chrystusie.
Samuel Untermeyer był nowojorskim prawnikiem, który przez całe życie interesował się syjonizmem. [3] On i przywódcy Żydowskiego Seminarium Teologicznego chcieli wstrzyknąć swoje przekonania do chrześcijaństwa w Ameryce. Ale gdyby próbowali wprowadzić swoje pomysły do dominującej kultury protestanckiej w 1900 roku, zostaliby zignorowani.
Subtelność była niezbędnym podstępem. Potrzebowali osoby firmującej ich swoim nazwiskiem, wybitnego teologa protestanckiego, przez którego mogliby stopniowo zaszczepiać swoje przekonania. Oczywiście nie było takiej osoby, która spełniałaby te kryteria. Musiałby ktoś taki zostać stworzony. Przez jakąś tajną siatkę, być może przez kontakty Sekretnej Szóstki w Bostonie, Samuel Untermeyer znalazł takiego człowieka w Kansas.
W 1901 roku, dzięki wpływom Untermeyera, Cyrus Scofield został przyjęty do wyrafinowanego klubu męskiego w Nowym Jorku zwanego Lotos Club [Lutzweiler, s. 182], który promował kontakt społeczny między przyjaciółmi z kręgu literatury i sztuk pięknych. Untermeyer przedstawił Scofielda licznej grupie przywódców syjonistycznych i socjalistycznych, w tym Samuelowi Gompersowi, Fiorello Laguardii, Abrahamowi Strausowi, Bernardowi Baruchowi i Jacobowi Schiffowi. [4] Scofield miał mroczną i podejrzaną przeszłość (był alkoholikiem), kartotekę kryminalną, właśnie wyszedł z więzienia i nigdy nie był w seminarium [5] . Ale to nie było problemem. Dzięki ich kontroli nad prasą, pewnym działaniom promocji reputacji i międzynarodowej sieci kontaktów, szybko stał się jednym z czołowych teologów Ameryki.
Untermeyer nie ograniczył się tylko do przedstawienia Scofielda swojemu bogatemu i wpływowemu syjonistycznemu kręgowi w Nowym Jorku. Wkrótce oszust z Kansas wyruszył na wystawne tournée po Europie, w tym na ważną wizytę na Uniwersytecie Oksfordzkim, gdzie planowano publikację jego nowego Pisma Świętego. Sieć Untermeyera sięgała od Kansas do Europy i wydawała się otwierać drzwi wszędzie.
Wilk w owczej skórze to najstarsza sztuczka w Księdze. Jakub pod kierunkiem Rebeki przywdział kozią skórę, aby sprawić wrażenie, że jest owłosiony jak jego brat Ezaw. Następnie okłamał Izaaka, dopuścił się oszustwa i zdobył błogosławieństwo — Księga Rodzaju 27:15. To podstęp, którego Ezaw nigdy nie zapomniał i który stosował wielokrotnie przeciwko potomkom swojego brata. Scofield był jedynie owczą skórą.
Apostoł Paweł ostrzegał, że po jego odejściu do kościoła wejdą groźne wilki (Gdyż wiem, że po moim odejściu wejdą między was wilki drapieżne, które nie będą oszczędzać stada Dzieje 20:29). Samuel Untermeyer był takim groźnym wilkiem. Znany prawnik od spraw karnych pomógł wciągnąć Amerykę w I wojnę światową, która spowodowała milion niepotrzebnych zgonów. To otworzyło drzwi dla Rewolucji Bolszewickiej [w 1917 r.], która do czasu jego śmierci w 1940 roku doprowadziła do zamordowania ponad 20 milionów ludzi [gł. Rosjan]. Kościół w Rosji został praktycznie unicestwiony.
Ogłosił wojnę Niemcom i ustanowił blokadę, która zmusiła do II wojny światowej. A włączenie się Ameryki do II wojny światowej stworzyło państwo Palestyna, które, jak wielu uważa, wywoła III wojnę światową.
Jego udane oszustwo oparte na Biblii Scofielda wykrzywiło chrześcijaństwo poprzez hybrydę chrześcijańsko-syjonistyczną i pozostawiło kościół, w którym prawdziwa, historyczna interpretacja proroctw biblijnych jest praktycznie nieznana. Historyzm był standardową interpretacją proroctw od czasów Reformacji.
Niemniej, gdy jeden odważny człowiek, popularny producent samochodów Henry Ford, stanął, aby ujawnić norę wilków bolszewickich w Nowym Jorku, Untermeyer i jego partner toczyli ciągłą wojnę przeciwko niemu, aż groźba zabójstwa zmusiła Forda, na rozpaczliwe błaganie jego żony, do zaprzestania.
Jan 10:12 Lecz najemnik, który nie jest pasterzem, do którego owce nie należą, widząc nadchodzącego wilka, opuszcza owce i ucieka, a wilk porywa i rozprasza owce
Mesjasz nauczał, że obowiązkiem prawdziwego pasterza, kiedy widzi wilka w kościele, jest obrona owiec, a nie ucieczka. Ci, którzy pasą się nieświadomi, muszą wiedzieć o człowieku stojącym za Scofieldem, który jest złowrogim wilkiem w owczej skórze.
.
Spisek Untermeyera
2 Piotra 2:3 I z chciwości będą wami kupczyć przez zmyślone opowieści. Ich sąd od dawna nie zwleka, a ich zatracenie nie śpi.
Celem Samuela Untermeyera i Żydów z nim związanych było znalezienie sposobu, żeby zachęcić fundamentalnych chrześcijan do zainteresowania i wsparcia międzynarodowej sprawy syjonistycznej. To był jeden z projektów życia Untermeyera. Samuel Untermeyer zmarł w 1941 roku, lecz archiwa udowadniają poza cieniem wątpliwości, że był oddanym komunistą i pracował na rzecz spraw komunistycznych przez całe swoje dorosłe życie. Przez swoje 20 lat członkostwa w klubie Lotos, Scofield miał długotrwałe związki z nim i musiał wiedzieć o jego nieamerykańskiej działalności i jego Synagodze Szatana.
Należy zawsze pamiętać, że Braterstwo Boga, Ruch Braci i jego pokrewna teologia myśli Dyspensacjonalizmu Scofielda były i są nadal ruchem klasowym, postrzeganym z perspektywy komunistycznej. Nie jest to ruch religijny, jak by się mogło wydawać.
Jednym z rzymskokatolickich odpowiedników, również wspieranym przez żydowskich Edomitów Ezawa, jest teologia wyzwolenia autorstwa Jezuitów i Maryknoll, która obecnie szerzy się w Ameryce Środkowej.
To właśnie dlatego istnieje wyjątkowe i nietypowe powiązanie między Scofieldem a Samuelem Untermeyerem. Wiedzieli oni, że doktryna Scofielda o porwaniu, czyli o porwaniu „lada chwila”,
- którą ukradł od J. N. Darby’ego,
. - a Darby ukradł ją od zielonoświątkowej kaznodziejki ze Szkocji o imieniu Martha McDonald,
. - która z kolei ukradła ją od hiszpańskiego jezuickiego księdza Emanuela LaContsy,
.
- który ją wymyślił i opublikował ją po raz pierwszy po hiszpańsku pod pseudonimem Rabbi Ben Ezra.
Dzieła Rabbi Ben Ezry są nadal otwarcie sprzedawane w księgarniach chrześcijańskich. Widać więc, jak to wszystko się ze sobą wiąże.
Był to ich pomysł na utrzymanie w karbach chrześcijan z niższej i średniej klasy. Powiedzieli:
- Dlaczego chrześcijanie mieliby się niepokoić, jeśli komuniści przejęliby władzę nad światem, albo tzw. Nowy Porządek Świata wszedłby w życie, skoro wierzyli, że „porwanie” mogło nastąpić w każdej chwili?
. - Dlaczego mieliby się martwić tysiącami problemów związanych z totalitaryzmem, socjalizmem, światową bankowością, długiem narodowym, AIDS, skoro „ten świat nie jest moim domem”?
. - Po co podejmować działania patriotyczne, kiedy Królestwo ciepło bije w twoim sercu, gdy zaczynasz kochać Mesjasza?
Widzisz, jak to działa? Przysłowia 30:6 mówią: „Nie dodawaj nic do jego słów, aby cię nie strofował i abyś nie okazał się kłamcą”. Cóż, Cyrusa Scofielda uznano za kłamcę.
Kiedy wielu duchownych w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku głosiło Dyspensacjonalizm Scofielda – według jego słów „nowe świadectwo” – stało się ono powszechne, lecz wcześniej o nim nie słyszano. Pod koniec lat 30. XX wieku rozpoczęto usilne starania, aby Scofield Reference Bible [Biblia z adnotacjami Scofielda] trafiła do rąk protestanckich denominacji.
Adnotacje Scofielda, które głosiły wprost na stronach Biblii Króla Jakuba, że „Żydzi to cały Izrael”, miały przygotować grunt pod kradzież Palestyny od narodu palestyńskiego i przekazanie jej, na mocy dekretu Organizacji Narodów Zjednoczonych, mieszanej rzeszy ludzi, których większość przodków przez tysiąc lat, jeśli w ogóle, nigdy nie postawili stopy na tej ziemi. Choćby z tych powodów notatki Scofielda były warte każdego grosza, jaki zapłacił za nie Samuel Untermeyer i jego przyjaciele z Tajnej Szóstki.
Intryga polegała na zmianie chrześcijańskiego spojrzenia na syjonizm, tworząc i promując wewnątrzchrześcijańską subkulturę przychylną syjonizmowi. Rolą Scofielda było przeredagowanie Biblii Króla Jakuba poprzez wstawienie przyjaznych syjonistom notatek na marginesach, między wersetami i rozdziałami oraz na dole stron. Oxford University Press użyło Scofielda [6], wówczas już pastora, jako Redaktora – prawdopodobnie dlatego, że potrzebowało takiego człowieka na pierwszym planie. Przerobiona biblia została nazwana The Scofield Reference Bible [Biblią z przypisami Scofielda] i dzięki nieograniczonej reklamie i promocji stała się najlepiej sprzedającą się „biblią” w Ameryce, a tak już jest od ponad 100 lat.
.
Księga o rewolucyjnym charakterze?
2 Piotra 2:1 Byli też fałszywi prorocy wśród ludu, jak i wśród was będą fałszywi nauczyciele, którzy potajemnie wprowadzą herezje zatracenia, wypierając się Pana, który ich odkupił, i sprowadzą na siebie rychłą zgubę.
Księga z przypisami [adnotacjami] Scofielda nie miała być tylko kolejnym tłumaczeniem, wypaczającym nieznacznie niektóre fragmenty. Nie, Scofield stworzył księgę rewolucyjną, która radykalnie zmieniła kontekst wersji Biblii Króla Jakuba. Miała ona na celu stworzenie subkultury wokół nowego kultowego symbolu, czyli współczesnego Państwa Izrael, państwa, które jeszcze nie istniało, ale już było na deskach kreślarskich tych zagorzałych, dobrze finansowanych żydowskich autorów Światowego Syjonizmu.
Wsparcie Scofielda pochodziło od ruchu, który zakorzenił się na przełomie wieku, rzekomo motywowanego rozczarowaniem nad stagnacją głównych amerykańskich kościołów akceptowanych przez większość społeczeństwa. Niektórzy z tych „reformatorów” później zostali członkami Komitetu Redakcyjnego Scofielda.
Scofield naśladował szereg dawnych heretyków i wyznawców pochwycenia, których większość straciła wiarygodność z powodu błędnych proroctw o końcu czasów. Jego mentorem był niejaki John Nelson Darby ze Szkocji, związany z Bracią Plymucką [Braćmi z Plymouth], który odbył nie mniej niż sześć ewangelicznych podróży do USA, sprzedając to, co dzisiaj nazywa się „darbyzmem”. To od Darby’ego Scofield prawdopodobnie nauczył się swojej teologii chrześcijańskiego syjonizmu, którą później umieścił w przypisach do jego Biblii Scofielda. Możliwe, że zainteresowanie Scofielda darbyzmem było podzielane przez Oxford University Press, ponieważ Darby był związany z Uniwersytetem Oksfordzkim.
Oxford University Press było właścicielem „The Scofield Reference Bible” [Biblii Scofielda z adnotacjami] od samego początku, o czym świadczą jego prawa autorskie, a Scofield twierdził, że otrzymywał sowite tantiemy od Oxfordu. Reklamodawcy i promotorzy Oxfordu odnieśli sukces, czyniąc Biblię Scofielda, wraz z jej chrześcijańsko-syjonistycznymi przypisami, standardem interpretacji Pisma Świętego w judeochrześcijańskich kościołach, seminariach i grupach studiów biblijnych. Od jej wprowadzenia w 1908 roku była wydana co najmniej w czterech edycjach i nadal jest jedną z najlepiej sprzedających się Biblii w historii.
Przysłów 17:23 Niegodziwy bierze dar z zanadrza, aby wypaczać ścieżki sądu
Biblia Scofielda i jej kilka klonów jest wręcz czczona w szeregach chrześcijańskich celebrytów, począwszy od pierwszej ikony mediów, ewangelisty Billy’ego Grahama. Szczególnie ważny dla procesu penetracji amerykańskich kościołów chrześcijańskich przez Syjonizm jest szybki wzrost narodowych organizacji studiów biblijnych, takich jak Bible Study Fellowship [Stowarzyszenie Studiów Biblijnych ] i Precept Ministries [Służba Nakazów].
Przyciągają one miliony studentów nie tylko z ewangelikalnych kościołów fundamentalistycznych, lecz także z kościołów katolickich, protestanckich i osób spoza kościoła. Niezmiennie nauczają one form „dyspensacjonalizmu”, które w różnym stopniu czerpią swoją teorię z przypisów w Oksfordzkiej Biblii Scofielda.
Wśród bardziej tradycyjnych kościołów, które zachęcają, a w niektórych przypadkach zalecają korzystanie z Biblii Scofielda, znajduje się ogromna Konwencja Południowych Baptystów w Ameryce, której zdobycie czy przejęcie stanowi wręcz ukoronowanie Światowego Syjonizmu.
Scofield, którego dzieło w dużej mierze uważa się za dzieło Darby’ego i innych, mądrze postanowił nie zmieniać tekstu Wydania Biblii Króla Jakuba. Zamiast tego dodał setki łatwo czytelnych przypisów na dole około połowy stron, a w miarę jak archaiczna gramatyka [angielska] Wydania Biblii Króla Jakuba staje się coraz trudniejsza dla kolejnych pokoleń czytelników, studenci stają się coraz bardziej zależni od przypisów we współczesnym języku angielskim.
Przypisy Scofielda splatają ze sobą fragmenty Starego i Nowego Testamentu, jak gdyby wszystkie były napisane w tym samym czasie przez tych samych ludzi. Jest to ulubiony chwyt nowoczesnych dyspensacjonalistów, którzy w zasadzie oceniają wszystkie Pisma pod nieujarzmioną i niedorzeczną teorią, że im starsze, tym bardziej autorytarne. W wielu przypadkach oksfordzkie odnośniki okazują się zagadkowymi króliczymi szlakami prowadzącymi donikąd, po prostu odwracającymi uwagę. Zapożyczone od Scofielda idee zostały później upowszechnione pod etykietami i definicjami, które stały się dziś powszechnie używane
- „premillennializm”
- „dyspensacjonalizm”
- „judeochrześcijaństwo”
- a ostatnio także niezwykle polityczny ruch, otwarcie nazywany „chrześcijańskim syjonizmem”.
Zapamiętajmy: Bóg ma tylko jeden umiłowany lud. Jeden. Nie dwa.
Efez. 4:4-6 4. Jedno jest ciało i jeden Duch, jak też zostaliście powołani w jednej nadziei waszego powołania. 5. Jeden Pan, jedna wiara, jeden chrzest; 6. Jeden Bóg i Ojciec wszystkich, który jest ponad wszystkimi, przez wszystkich i w was wszystkich.
Genetyczni Żydzi nie podobają się Bogu. Nie są Jego ludem.
1 Tes. 2:15 Którzy zabili i Pana Jezusa, i swoich własnych proroków, i nas prześladowali; a nie podobają się Bogu i sprzeciwiają się wszystkim ludziom
Na podstawie, źródło
Tłumaczył Robert Jarosz
Notka redakcyjna: materiał użyty w artykule ma charakter historycznego rozważania i jest merytoryczny, choć pochodzi ze strony gdzie głoszone są doktryny, z którymi Reformowani chrześcijanie nie mogą się zgodzić.
Przypisy
[1] Źródło: Gordon Ginn, Final Apostasy
[2] Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/World_Zionist_Organization
[3] Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Untermyer
[4] Źródło: Bernard Pyron, The Origins of Dispensationalist Theology
[5] Źródło: Fred Sanders, Happy Birthday, Cyrus Scofield
[6] Tamże
Zobacz w temacie
- Dyspensacjonalizm, część 1 – historia powstania
- Dyspensacjonalizm, część 2 – cechy systemu
- Dyspensacjonalizm, część 3 – serce herezji
- Dyspensacjonalizm, część 5 – syjonistyczna „biblia” Scofielda
- Dyspensacjonalizm, część 6 – jezuickie korzenie herezji
- Dyspensacjonalizm, część 7 – gorzkie owoce
.. - Kwestia milenium, część 1 – upici milenijnym winem
- Kwestia milenium, część 2 – stado milenijnych baranów
- Kwestia milenium, część 3 – zrobieni w milenijną trąbę
. - 1000 lat z Księgi Objawienia 20 – klasyczna pozycja Reformowana
- Prawda w rękach Antychrysta, czyli eschatologiczna bitwa Watykanu
- Żydowskie mrzonki
. - Izrael Boży – klasyczna pozycja Reformowana
- Kościół i Izrael
- Kim jest Żyd?
. - Siedemdziesiąt tygodni Daniela – klasyczna pozycja Reformowana
- Ofiary Księcia w Księdze Ezechiela
- Pochwycenie Kościoła – klasyczna pozycja Reformowana
. - Luter i kwestia żydowska
- Rzymsko-katolickie getto dla Żydów
. - Obrzezanie serca
- Wieczna ewangelia
- Retrospektywny charakter ofiary Chrystusa
- Jedność Starego i Nowego Przymierza