Historia opowiedziana przez czterech pastorów z tej samej społeczności, którzy wyruszyli razem w rejs.

Pewnej nocy przy ognisku na jakieś wyspie jeden z pastorów zasugerował: „Jesteśmy daleko od domu i od członków naszego kościoła. Co wy na to, żebyśmy otworzyli nasze serca, a każdy z nas powie jaki ma ukryty grzech?”

Pozostali zgodzili się pierwszy więc zaczął: „Nikt w moim kościele o tym nie wie, ale mój sekret to hazard”

Inny pastor mówił: „Moim sekretem jest niekontrolowany temperament. Raz na jakiś czas złoszczę się i krzyczę na moją żonę”.

Trzeci kaznodzieja przełknął i powiedział: „Nigdy o tym nikomu nie mówiłem. Mam schowaną butelkę rumu w piwnicy. I kiedy mam kłopoty z moimi diakonami, schodzę na dół wy wypić kieliszek”.

Wszyscy czekali na czwartego pastora, który miał lekki uśmiech na twarzy. Wreszcie powiedział: „Bracia, mój sekretny grzech to plotkowanie. Nie mogę się doczekać powrotu do domu i rozmowy z członkami kościoła”.

Tragiczne skutki obmawiania

Śmiejemy się z tej historii, ale to nie jest śmieszne gdy ktoś plotkuje o tobie. Często zdarza się to w pracy. Zdarza się u ludzi, których uważałam za przyjaciół. Zdarza się nawet w kościele, w którym myślałem, że można ufać ludziom. To boli, gdy dowiesz się co oni mówili za twoimi plecami.

Czytałem o dyrektorze Instytutu Biblijnego, który odwiedza człowieka wspierającego niegdyś tę szkołę. Ten człowiek przestał dotować bo usłyszał, że były dyrektor tej szkoły miał dwa drogie auta. Cóż faktem było, że człowiek ten wiódł bardzo prosty styl życia, i nie był właścicielem nawet jednego samochodu, nie mówiąc już o dwóch drogich. Tak więc nowy dyrektor nie mógł dowiedzieć się w jaki sposób rozpoczęła się ta plotka. Ale wtedy dotarło do niego, że jego poprzednik miał dwie zaćmy! Jakoś tak ta plotka przeszła przez młyn, że dwie zaćmy zmieniły się na dwa drogie samochody.

Niestety przywódcy chrześcijańscy są często celem ataków tych, którzy mienią się być chrześcijanami. Znam pastorów, którzy zostali zniechęceni i opuścili służbę, ponieważ nie mogli poradzić sobie z krytyką i osobistymi atakami na nich i ich rodziny. Jakoś myśleli, że ponieważ zostali powołani, by służyć Panu, zostaną zwolnieni od krytyki. Nie wiem jak wpadli na ten pomysł. Spójrzmy na Dawida, chociaż Bóg namaścił go na króla, był stale pod ostrzałem. Jeśli służysz Panu w jakimkolwiek charakterze będziesz krytykowany i atakowany. Licz na to!
.

Boże wyjście z sytuacji

Więc co zrobić gdy jesteś atakowany? Jak należy sobie z tym poradzić? Psalm 5 daje nam kilka odpowiedzi. Nie wiemy dokładnie kiedy Dawid go napisał. Ponieważ po Psalmie 3 i 4, które zostały napisane w połączeniu z buntem Absaloma, Psalm 5 mógł zostać napisany w tym samym czasie. Albo, jak sugeruje Kalwin, że Dawid mógłby to napisać, kiedy rozmyślał o czasie gdy uciekał przed Saulem ratując swoje życie (komentarze Kalwina (Bakera) w Psalmach s. 52). Niezależnie od sytuacji wrogowie Dawida nie byli miłymi ludźmi! Rozpowszechniali kłamstwa, byli oszustami, używali pochlebstw na zewnątrz, podczas gdy w środku zamierzali go uciszyć, a byli gwałtowni

Psalm 5:6,9,10 6 Wytracisz tych, którzy mówią kłamstwa. PAN brzydzi się człowiekiem krwawym i podstępnym. 9 Bo w ich ustach nie ma szczerości, ich wnętrze pełne przewrotności, ich gardło jest grobem otwartym, swoim językiem pochlebiają. 10 Spustosz ich, Boże! Niech upadną przez własne zamiary. Z powodu ich licznych występków odtrąć ich, ponieważ buntują się przeciwko tobie.

Co zrobił Dawid? W skrócie, użył tych prób aby zbliżyć się do Pana. Jak Stephen Neil powiedział (źródło nieznane):

„Krytyka jest nawozem w którym słudzy Boży najlepiej się radują”.

Psalm 5 jest niewyczerpującą się odpowiedzią. Inne pisma pokazują, że istnieje odpowiednia chwila, aby zmierzyć się ze swoimi krytykami lub bronić siebie albo posługi. Ale Psalm 5 mówi nam:

„Kiedy jesteś atakowany schroń się w Panu jako prawym obrońcy”.
.

Struktura Psalmu

Psalm 5 składa się z dwóch części (1-8 i 9-12), z których obie są następujące.

Część pierwsza Część druga

Wersety 1-3 i werset 8 są równoległe jako modlitwy.

1 Nakłoń ucha ku moim słowom, PANIE, zważ na moje westchnienie. 2 Słuchaj pilnie głosu mego wołania, mój Królu i mój Boże, bo się do ciebie modlę. 3 PANIE, z rana usłyszysz mój głos, z rana zaniosę do ciebie modlitwę i będę czekał.

8 Prowadź mnie, PANIE, w swojej sprawiedliwości ze względu na moich wrogów; wyprostuj przede mną twoją drogę.
.
.
Wersety 4-6 są równoległe do wersetów 9-10. W obu częściach Dawid apeluje do Boga jako sprawiedliwego sędziego.
4 Ty bowiem nie jesteś Bogiem, który miłuje nieprawość, zły z tobą nie zamieszka. 5 Głupcy nie ostoją się przed twymi oczyma. Nienawidzisz wszystkich czyniących nieprawość. 6 Wytracisz tych, którzy mówią kłamstwa. PAN brzydzi się człowiekiem krwawym i podstępnym.  9 Bo w ich ustach nie ma szczerości, ich wnętrze pełne przewrotności, ich gardło jest grobem otwartym, swoim językiem pochlebiają. 10 Spustosz ich, Boże! Niech upadną przez własne zamiary. Z powodu ich licznych występków odtrąć ich, ponieważ buntują się przeciwko tobie.
Wiersz 7 jest paralelą wersów 11-12, zachęca wszystkich którzy schronili się w Bogu aby się z Niego cieszyć z powodu Jego łaskawych błogosławieństw.
7 Lecz ja dzięki obfitości twego miłosierdzia wejdę do twego domu, oddam pokłon przed twoim świętym przybytkiem w twojej bojaźni
.
.
.

11 Lecz niech się radują wszyscy, którzy tobie ufają; niech zawsze wykrzykują z radości, bo ty będziesz ich osłaniał. Niech rozradują się w tobie ci, którzy miłują twoje imię. 12 Ty bowiem, PANIE, będziesz błogosławił sprawiedliwego, osłonisz go dobrocią jak tarczą.

.

Cykl 1 (wersy 1-7) kiedy jesteś atakowany schroń się w Panu jako prawym obrońcy

.

Kiedy jesteś atakowany schroń się w Panu przez modlitwę (wersy 1-3)

Psalm 5:1-3 1 Nakłoń ucha ku moim słowom, PANIE, zważ na moje westchnienie. 2 Słuchaj pilnie głosu mego wołania, mój Królu i mój Boże, bo się do ciebie modlę. 3 PANIE, z rana usłyszysz mój głos, z rana zaniosę do ciebie modlitwę i będę czekał.

Zwykłą reakcją podczas ataku jest natychmiastowa walka. Jak oskarża cię osoba, myślisz o lepszej zniewadze. Ale Dawid tak nie robił. Wziął skargę do Pana w uczciwej, osobistej, trwałej i oczekiwanej modlitwie.
.

Módl się szczerze

Psalm 5:1-2 „Nakłoń ucha, ku moim słowom Panie, zważ na moje westchnienie. Słuchaj pilnie głosu mojego wołania”,

Powtarzające się apelacje Dawida nie są ostrożnymi politycznie słowami człowieka, który próbuje się modlić. Raczej są szczerymi jękami i płaczem człowieka, który jest w wielkiej potrzebie. Słowo przetłumaczone „westchnienie” jest używane tylko raz i odnosi się do cichych, ledwo słyszalnych dźwięków.

Psalm 39:3 Rozgorzało we mnie serce; gdy rozmyślałem, zapłonął ogień, a wtedy mój język tak przemówił:

Powtarzanie westchnień Dawida, nawiązuje do uczciwego, głębokiego wołania do Boga. Nie najlepiej oddawał się on swojej niedzieli, a słowa nie były kontrolowane i powściągliwe. Wołał do Boga szczerze i z bólem.

Bóg wie wszystko o nas, więc śmieszne jest próbować ukryć nasze uczucia do Niego.

Psalm 62:8 Ufajcie mu w każdym czasie, o narody, wylewajcie przed nim wasze serca; Bóg jest naszą ucieczką.

Módl się więc szczerze nawet jeśli będziesz jęczał.
.

Módl się osobiście

Psalm 5:2 Słuchaj pilnie głosu mego wołania, mój Królu i mój Boże, bo się do ciebie modlę.

Dawid zwraca się do Boga jako „mojego Króla, mojego Boga”. Choć Dawid był królem wiedział, że służy tylko pod wielkim królem, Panem Bogiem. Jak ujął to Metthew Henry „królowie na własnym tronie (takim jak Dawid) muszą być żebrakami na tronie Boga”. Dawid znał Boga osobiście jako „mojego Boga”. Miał bardzo bliską, osobistą relację z Bogiem. Nie był obcy w obecności Boga.

Modlitwa powinna być osobistym, intymnym związkiem między tobą a Bogiem. Musisz stanąć przed Nim jako twoim Królem, Panem twojego życia. Nie możesz modlić się dobrze, dopóki nie będziesz poddawał się Jego woli. Musisz znać Go jako swojego Pana i Zbawiciela, który zaprasza cię do przyjścia do Jego obecności przez krew Jezusa.
.

Módl się uprzejmie

Psalm 5:3  PANIE, z rana usłyszysz mój głos, z rana zaniosę do ciebie modlitwę i będę czekał.

Dwukrotnie Dawid mówi, że będzie modlić się „rano”. Chodzi o to, że pierwsza myśl Dawida po przebudzeniu dotyczyła zagrożeń ze strony tych złych wrogów. Więc natychmiast odwrócił te myśli do modlitwy. Jakiekolwiek wnioski, które Bóg nam przysłał w nasze życie, sprawiają, że przychodzimy do Niego w uczciwej, osobistej i trwałej modlitwie.

Zachichotałem gdy czytałem wybitną, poranną osobę, taką jak Matthew Henry, który nas zachęca żeby ta modlitwa rano była naszym obowiązkiem, ponieważ wtedy jesteśmy najbardziej świeży i żywi! Podczas gdy staram się modlić rano, muszę powiedzieć, że zdecydowanie nie jest to mój najbardziej żywy i świeży czas w ciągu dnia. Nie rozumiem, jak ktokolwiek może mieć spokojny poranek bez kawy! John Wesley przypisywał swoje długie życie i zdrowie konsekwentnemu ćwiczeniu wzrastania w wierze o 4 rano i głoszeniu Słowa o godzinie 5 rano. Gdybym tego spróbował to myślę, że znacznie skróciłoby się moje życie i wątpię czy ktoś by mnie wysłuchał o 5 rano! Ale gdy tylko się modlicie bądźcie uparci.

Spurgeon powiedział („Skarbiec Dawida” 1:50): „Modlitwa powinna być kluczem dnia i zamkiem nocy”.
.

Módl się systematycznie

Psalm 5:3  PANIE, z rana usłyszysz mój głos, z rana zaniosę do ciebie modlitwę i będę czekał.

Dawid mówi „Rano zaniosę moją modlitwę do Ciebie”. Hebrajskie słowo „porządek” zostało użyte do kapłanów składających ofiary na ołtarzu i aranżujących chleb obecności na stole. Niektórzy stosując to słowo sugerują, że nasze modlitwy powinny być uporządkowane lub systematyczne i może to być pomocne podejście. Ja nie jestem tak systematyczny, jak niektórzy, którzy modlą się różnymi kategoriami w różnych dniach tygodnia. Ale często śledzę zarys Modlitwy Pańskiej jako wzór modlitwy.
.

Módl się wyczekująco

Psalm 5:3  PANIE, z rana usłyszysz mój głos, z rana zaniosę do ciebie modlitwę i będę czekał.

Dawid mówi, że będzie on „wyczekiwał”. To jest to samo słowo, którego używa Habakuk pokazując strażnika na jego posterunku wojskowym, czekającego na posłańca, którego wysłał, aby powrócił.

Hab. 2:1 „Muszę stanąć na moim posterunku, zająć miejsce na baszcie, wypatrywać by dostrzec co mi powie i jak zachowa się z powodu mej skargi”.

Oznacza to, że kiedy się modlimy powinniśmy szukać odpowiedzi. Jako nasz Król, możemy się spodziewać, że Bóg słucha i reaguje na nasze potrzeby jak swoich poddanych. Więc kiedy jesteś atakowany, schroń się w Panu przez modlitwę.
.

Gdy jesteś atakowany odwołuj się do Boga jako sprawiedliwego sędziego (wersy 4-6)

Rozumowanie jest takie, że ponieważ jego wrogowie są tak źli, to na pewno Bóg, który jest sprawiedliwy będzie działać w jego imieniu. Tak że Dawid bada sprawiedliwość Bożą aby zachęcić się do prawdy, że Bóg pokona wszystkie zło.
.

Bóg jest oddzielony od wszelkiego zła i będzie sądził wszystkich złoczyńców

Psalm 5:4-6 4 Ty bowiem nie jesteś Bogiem, który miłuje nieprawość, zły z tobą nie zamieszka. 5 Głupcy nie ostoją się przed twymi oczyma. Nienawidzisz wszystkich czyniących nieprawość. 6 Wytracisz tych, którzy mówią kłamstwa. PAN brzydzi się człowiekiem krwawym i podstępnym

Kiedy Dawid mówi, że Bóg nie ma upodobania w nieprawości, jest to figura retoryczna, która oznacza, że Bóg nienawidzi tego, Bóg wyróżnia się od tego i Jego Słowo ostrzega nas wielokrotnie, że będzie On potępiać wszystkich zatwardziałych grzeszników w Jeziorze Ognia przez wieki. Jeżeli uważasz, że twoje dobre uczynki przeważą twoje złe czyny i dostaniesz się do nieba, możesz być bardzo zszokowany! Wystarczy jeden grzech, a odrzuci cie w niebie, chyba że będziesz ufać Jezusowi jako Zbawcy.

Często można usłyszeć frazes, że Bóg kocha grzesznika, ale nienawidzi grzechu. Dawid mówi o tym, że Bóg nienawidzi grzechu, ale On też „nienawidzi wszystkich, którzy czynią nieprawość”. „Pan brzydzi się człowiekiem krwawym i podstępnym”

Jonathan Edwards w swoich tekstach bez wątpienia miał to na myśli, kiedy głosił swoje słynne kazanie „Grzesznicy w rękach rozgniewanego Boga”. Edwards ostrzegał:

„Bóg, który cię trzyma w otchłani piekła, tak jak jeden trzyma pająka lub wstrętnego owada nad ogniem, brzydzi się tobą i jest sprowokowany by Jego gniew spalił cię jak ogień”. (Dzieła Jonathan Edwards „Baner Prawdy” 2:10)

To nie całkiem brzmi jak: „Bóg cie kocha i ma wspaniały plan dla twojego życia”! Więc Bóg kocha grzesznika, ale czy go nienawidzi? Czy Biblia nie mówi, że On kocha cały świat?

Kalwin (Instytut Religii Chrześcijańskiej stworzony przez John McNeil „Westminster Press” 2.16 2-4) wyjaśnia pozorną sprzeczność mówiąc, że potrzebujemy wierszy o Bożej nienawiści do grzeszników, tak że będziemy przytłoczeni tym jak straszne i ofensywne są nasze grzechy dla absolutnie świętego Boga. Tylko wtedy będziemy właściwie doceniać to, co zrobił dla nas w Chrystusie. Przytacza Augustyna, który wyjaśnia, że w pewnym sensie Bóg kocha nas nawet wtedy, kiedy nas nienawidzi. Bóg znienawidził nas za nasz grzech i bunt ale kocha nas w Chrystusie przed założeniem świata.

W mojej ocenie możemy się mylić jeśli chcemy szybko powiedzieć aroganckim, zatwardziałym grzesznikom, że Bóg ich kocha. Muszą oni usłyszeć, że są przedmiotem Jego straszliwego gniewu. Jeżeli dana osoba jest rozbita przez swoje grzechy i winy, to tak wtedy powiedz jej o miłości Boga w Chrystusie. Ale poza tym musi usłyszeć o strachu przed nadchodzącym wyrokiem.

Ale w Psalmie 5 Dawid szczegółowo opowiada o Bożej nienawiści do nikczemnego niegodziwca, aby dodać odwagi, że Bóg przyniesie sprawiedliwość dla Swoich ludzi, ale jest tu też nieodłączne ostrzeżenie dla wszystkich wierzących.
.

Upewnij się, że jesteś w Chrystusie i chodzisz posłusznie za Nim

Psalm 5:7 Lecz ja dzięki obfitości twego miłosierdzia wejdę do twego domu

Jak widzimy w wersie 7 Dawid nie ufa własnej sprawiedliwości, aby zbliżyć się do Boga. Możemy przyjść do Jego obecności tylko przez Jego łaskę jeśli wierzymy w Chrystusa. Ale w tym samym czasie zanim potępimy tych, którzy atakują nas, jako grzeszników musimy wyjąć belkę z własnego oka! Czy oni są źli? A co ze mną? Jestem sędzią własnych grzechów i posłuszny Chrystusowi? Czy oni są chełpliwi, nienawistni lub nieuczciwi? Co ze mną? Podczas gdy ja mogę odwołać się do Boga by wymierzył sprawiedliwość w tym samym czasie muszę zbadać własne serce.
.

Kiedy jesteś atakowanyz czcią zbliż się do Boga, do Jego łaski (wers 7)

Psalm 5:7 Lecz ja dzięki obfitości twego miłosierdzia wejdę do twego domu, oddam pokłon przed twoim świętym przybytkiem w twojej bojaźni

Dawid myślał o absolutnej nienawiści Boga do grzechu i Jego świętości. Zdał sobie sprawę, że nigdy nie będzie mógł zbliżyć się do Boga na podstawie swojej własnej sprawiedliwości. Przyznał więc, że jedynym sposobem aby mógł wejść do domu Bożego jest obfite miłosierdzie Boga. Hebrajskie słowo przetłumaczone jako „miłosierdzie” jest słowem ze Starego Testamentu „łaska”. Możliwe, że fraza Dawida „obfite miłosierdzie” jest tym samym co zwrot Pawła „bogactwo Jego łaski”

Efez. 1:7 W którym mamy odkupienie przez jego krew, przebaczenie grzechów, według bogactwa jego łaski;

Efez. 2:7 Aby okazać w przyszłych wiekach przemożne bogactwo swojej łaski przez swoją dobroć względem nas w Chrystusie Jezusie.

Jest to jedyna droga by każdy mógł zbliżyć się do Boga, przez ego obfite łaski, jak pokazano nam w Chrystusie.

Wzmianka Dawida o Domu Bożym i Jego świątyni prowadzi niektórych do odrzucenia Dawida jako autora tego psalmu, ponieważ świątynia jeszcze nie istnieje. Jednak obydwa słowa są stosowane do namiotu:

Joz. 6:24 A miasto i wszystko, co w nim było, spalili ogniem. Tylko srebro i złoto oraz przedmioty miedzianei żelazne złożyli do skarbca domu PANA.

2 Sam. 12:20 Wtedy Dawid wstał z ziemi, umył się i namaścił, zmienił swoje szaty i wszedł do domu PANA, aby oddać mu pokłon. Potem wrócił do swego domu i kazał przynieść posiłek, i położyli przed nim chleb, i jadł.

Był on symbolem obecności Boga, gdzie Jego Chwała była widziana. Tak więc jedynym sposobem aby zbliżyć się do Boga to z szacunkiem i strachem. Dlatego Jezus powiedział nam aby się modlić

Mat. 6:9 Święć się imię Twoje

Chociaż mówi nam by zbliżać się do Boga z ufnością musimy również podchodzić do Niego z szacunkiem.

Hebr 4:16 Przystąpmy więc z ufnością do tronu łaski, abyśmy dostąpili miłosierdzia i znaleźli łaskę ku pomocy w stosownej chwili.

Tak więc w pierwszym cyklu, kiedy Dawid jest atakowany, bierze schronienie w Panu w modlitwie, odwołuje się do Boga jako sprawiedliwego sędziego i z czcią zbliża się do Boga dzięki Jego łasce.
.

Cykl 2 (wersy 8-12) kiedy jesteś atakowany schroń się w Panu jako sprawiedliwym obrońcy

W drugim cyklu następują te same trzy idee z pewnymi zmianami. I muszę być tutaj bardziej zwięzła.
.

Kiedy jesteś atakowany módl się do Pana aby utrzymać się na właściwej drodze (wers 8)

Psalm 5:8  Prowadź mnie, PANIE, w swojej sprawiedliwości ze względu na moich wrogów; wyprostuj przede mną twoją drogę.

Dawid jest boleśnie świadomy tendencji, jaką wszyscy mamy, gdy jesteśmy atakowani, aby odpowiedzieć naszym atakiem w grzeszny sposób. Gdy ktoś zawini przeciw tobie, to jest bardzo trudne iść za radą Piotra

1 Piotra 3:9 Nie oddawajcie złem za zło ani obelgą za obelgę. Przeciwnie, błogosławcie,

Tak więc modlitwa Dawida „Prowadź mnie Panie w swojej sprawiedliwości ze względu na moich wrogów, wyprostuj przede mną Twoja drogę”, oznacza, że Bóg nie tylko uchroni go od bezbożnych, ale również to, że Bóg uchroni go przed staniem się jak oni. Krytycy Dawida byli by zachwyceni widząc go potykającego się, mieli by wtedy więcej amunicji do rzucania w niego. To również była by okazja dla nich by wyśmiewać Boga Dawida. Dlatego prosi on Boga, aby pokazał mu swoją drogę.

Jak już mówiłem niekonieczne jest złe bronienie się przed krytykami, którzy cię zaatakowali. Paweł zrobił to w Galacjan i 2 Koryntian. Wymaga to jednak mądrości Bożej, aby wiedzieć kiedy się bronić i kiedy ignorować krytyków. I cokolwiek zrobisz, weź łaskę i mądrość Bożą aby odpowiedzieć w sposób uprzejmy, podobnie jak Chrystus to robił.
.

Gdy jesteś atakowany odwołuj się do Boga jako sprawiedliwego sędziego (wersy 9-10)

Psalm 5:9-10 9 Bo w ich ustach nie ma szczerości, ich wnętrze pełne przewrotności, ich gardło jest grobem otwartym, swoim językiem pochlebiają. 10 Spustosz ich, Boże! Niech upadną przez własne zamiary. Z powodu ich licznych występków odtrąć ich, ponieważ buntują się przeciwko tobie

Dawid opisuje zło napastników i prosi Boga by je ocenił. Podobnie jak w przypadku wcześniejszego napięcia czy Bóg nienawidzi grzeszników lub ich kocha, istnieje również napięcie tutaj: powinniśmy prosić Boga aby osądził naszych atakujących lub wybaczył im. Przed tym szybko stwierdzisz, że w Nowym Testamencie, drogą jest przebaczanie naszym wrogom, trzeba także pamiętać, że Nowy Testament mówi również

2 Tes. 1:6 Ponieważ jest rzeczą sprawiedliwą u Boga, żeby odpłacić uciskiem tym, którzy was uciskają

Paweł mówi dalej

2 Tes 1:9 Poniosą oni karę, wieczne zatracenie od oblicza Pana i od chwały jego mocy;

Ci źli ludzie „zostaną skazani na wieczne zatracenie z dala od oblicza Pana I od chwały jego mocy”, a w Objawieniu, kiedy Bóg osądza zły Babilon, nakazuje abyśmy rozradowali się nad tą karą.

Obj. 18:20 Raduj się nad nim niebo oraz święci apostołowie i prorocy, bo Bóg pomścił na nim waszą krzywdę.

Nawet Modlitwa Pańska, że Jego wola będzie wykonywana na ziemi, jak to jest w niebie, obejmuje Jego wstępne orzeczenia.

Kiedy źli ludzie, którzy są przeciwni Bogu, atakują mnie jako przedstawiciela Boga, proszę Boga aby był uwielbiony, albo w ratowaniu ich czy też ich osądzając. Ponieważ nie znam suwerenności proponuję zostawić to dla Niego. On może ich zbawić, ponieważ zbawił prześladowcę kościoła, Saula z Tarsu (Pawła), albo może wysłać ich do wiecznego potępienia, jeśli się nie nawrócą.

Zauważ jak Dawid opisuje swoich atakujących

wers 9 Bo w ich ustach nie ma szczerości, ich wnętrze pełne przewrotności, ich gardło jest grobem otwartym, swoim językiem pochlebiają

To nie byli konstruktywni krytycy, którzy starali się pomóc Dawidowi. Oni próbowali go zniszczyć. Dawid prosi Boga aby ocenił ich nie tylko dlatego, że byli w opozycji do Dawida, lecz także

wers 10 odtrąć ich ponieważ buntują się przeciwko Tobie

Jeśli kroczysz z Panem i wykonujesz Jego pracę, a ktoś cię zaatakuje, nie z konstruktywną krytyką, ale raczej by cię zniszczyć, może się okazać, że dana osoba jest zbuntowana przeciw Bogu. Więc nie bierz tego do siebie. Jesteś tylko posłańcem Boga. Krytyk jest zły tylko na ciebie, ponieważ reprezentujesz Boga przed nim. Pozwól Bogu się nim zająć.

Zanim zaczniesz modlić się wersami 9-10 wobec swoich krytyków, musisz pamiętać, że Paweł cytował te wersy jako oskarżenia przeciwko grzeszności każdego z nas

Rzym 3:13 Grobem otwartym jest ich gardło, zdradzają swymi językami, jad żmij pod ich wargami

Mimo, że nasze grzechy zostały wykupione, wciąż musimy walczyć z naszą starą naturą, która jest podatna na te wszystkie grzechy. Tak więc raz jeszcze, pierwsi musimy wyjąć belkę z naszego oka.
.

Kiedy jesteś atakowany weź radosne schronienie w Bogu jako swoim obrońcy (wersy 11-12)

Psalm 5:11-12 11 Lecz niech się radują wszyscy, którzy tobie ufają; niech zawsze wykrzykują z radości, bo ty będziesz ich osłaniał. Niech rozradują się w tobie ci, którzy miłują twoje imię. 12 Ty bowiem, PANIE, będziesz błogosławił sprawiedliwego, osłonisz go dobrocią jak tarczą.

Dawid rozszerza aplikacje od siebie do wszystkich Bożych ludzi, którzy mogą być atakowani. Widocznie napastnicy Dawida wciąż snuli się jak stado wilków próbując dostać się do niego. Ale Dawid schronił się w Bogu, i dlatego jest on tak przepełniony radością w Panu, że wybucha śpiewem (jest to pierwszy z 70 odniesieniami do śpiewania w Psalmach). Bycie zadowolonym i radosnym w Panu jest naszym obowiązkiem.

Jak mówi John Piper „Bóg jest najbardziej uwielbiony w nas, kiedy my jesteśmy najbardziej zadowoleni w nim”..

Obraz Boga broniącego sprawiedliwego człowieka, otaczającego go tarczą, przypomina mi reklamę pasty do zębów Colgate, która była w telewizji wiele lat temu. Mężczyzna stał w pobliżu miejsca, gdzie gromada dzieci grała w piłkę. Mocna piłka uderzona przez dzieci poleciała w jego stronę, ale po prostu odbiła się jak od niewidzialnej tarczy. Powiedział on wtedy, że Colgate umieszcza ten rodzaj tarczy ochronnej wokół zębów aby chronić je przed próchnicą. Dawid mówi, że wierzący może być radosny nawet gdy jest atakowany, ponieważ otacza go tarcza łaski bożej.
.

Wnioski

Tak więc każdy cykl tego Psalmu podkreśla tę samą prawdę. Kiedy jesteś atakowany schroń się w Panu przez modlitwę. Odwołaj się do Niego jako sprawiedliwego sędziego. I zbliż się do Niego przez Jego łaskę, radując się w Nim jako twoim obrońcy.

Paweł i Sylas znali tę radość, gdy chwalili Boga z więzienia w Filippi, po tym jak zostali niesłusznie oskarżeni i pobici. Hudson Taylor poznał tę radość, wieczorem po pogrzebaniu drugiej żony w Chinach. Śpiewał wtedy:

„Jezu odpoczywam, odpoczywam w radości tego czym Ty jesteś. Odkrywam wielkość Twego miłującego serca”.

Czy znasz tę radość kiedy jesteś atakowany? Znajdziesz ją w Bogu jeśli schronisz się w Nim jako sprawiedliwym obrońcy. Biegnij w Jego kochające ramiona!

Źródło – tłumaczyła Anna Kaczmarek

Print Friendly, PDF & Email